معاون رییس جمهور ضمن گلایه از شهرداری مشهد گفت: قرار بود تصفیه خانه سپتاژ توسط شهرداری مشهد تکمیل و در ۲۲ بهمن سال قبل با وجود اینکه تسهیلات از صندوق ملی محیط زیست هم داده شد به بهره‌برداری برسد که این اتفاق نیفتاد و از استاندار محترم درخواست داریم این مهم پیگیری شود.

گلایه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور از شهرداری مشهد

به گزارش قدس خراسان، علی سلاجقه صبح شنبه در مراسم آئین بهره برداری تصفیه خانه تخصصی چرمشهر اظهار کرد: توسعه متوازن باید انجام و این موضوع ضروری است. اگر توسعه می‌خواهد انجام شود باید حتماً به محیط زیست توجه و دستور رئیس جمهور شهید تعریف شاخص‌ها و معیارها و رعایت آنها توسط سازمان حفاظت محیط زیست بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: هیچ پروژه عمرانی نباید بدون مجوزهای زیست محیطی انجام شود و این تاکید رئیس جمهور شهید بود و تکلیف ما حفظ محیط است.

وی افزود: استان خراسان رضوی پایگاه جهان اسلام است و توجه ویژه ای به آن داریم و با توجه به اینکه زائران زیادی به استان می آیند باید شرایط را آماده کنیم.

سلاجقه درباره افتتاح تصفیه خانه چرمشهر عنوان کرد: چرمشهر مشهد و چرمشهر تبریز از دغدغه‌های رئیس جمهور بود و پیشرفته‌ترین تصفیه خانه کشور در مشهد مورد بهره برداری قرار گرفت. تصفیه خانه چرمشهر ۳ هزار متر مکعب توان بازچرخانی فاضلاب در روز را دارد و با توجه به کمبود منابع آبی و اینکه در شهرک‌های صنعتی کشور در روز ۲۴۰ هزار متر مکعب تولید پساب داریم این تصفیه خانه‌ها در راستای برگشت این پساب‌ها به چرخه استفاده منابع آبی کشور است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور تشریح کرد: کشف رود منطقه حفاظت شده است وبخشی از این منطقه از حالت حفاظت شده خارج شد تا تبدیل به بخشی زنده برای مردم شود.

وی درباره شهرک صنعتی خادم الرضا (ع) عنوان کرد: هر چه شرکت‌های هایتک و آخرین فناوری در شهرک‌ها مستقر شود ما از آنها حمایت می‌کنیم.

سلاجقه ضمن گلایه از شهرداری مشهد عنوان کرد: قرار بود تصفیه خانه سپتاژ توسط شهرداری مشهد تکمیل و در ۲۲ بهمن سال قبل با وجود اینکه تسهیلات از صندوق ملی محیط زیست هم داده شد به بهره برداری برسد که این اتفاق نیفتاد و از استاندار محترم درخواست داریم این مهم پیگیری شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور ادامه داد: کشف رود جزو منابع غنی خراسان رضوی است و مردم در این زمینه دغدغه دارند و خوشبختانه با راه اندازی تصفیه خانه‌های مختلف مشکل آلودگی‌های مختلف در حال حل شدن است و حالت خفگی که برای این اکوسیستم زنده و پویا داشتیم در حال از بین رفتن است.

وی افزود: با توجه به اینکه استان خراسان رضوی تحت تأثیر گرد و غبارهای داخلی و خارجی است ۱۲ پایگاه پایش گرد و غبار در استان به بهره برداری رسید و همزمان امروز شاهد بهره برداری از ۵ اداره محیط زیست در شهرستان‌های استان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.